NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Jak zaplanować oszczędności w firmie?

Jak zaplanować oszczędności w firmie?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma kosztami. Mimo wszystko każdy przedsiębiorca może zdecydować się na oszczędzanie. Jak zaplanować oszczędności, by nie okazało się, że na wdrożonych zmianach cierpi firma?

Osoby prowadzące firmy doskonale wiedzą, jak ważne są oszczędności. To właśnie te pieniądze pozwalają na przetrwanie przedsiębiorstwu gorszych okresów. A skoro są one tak ważne, pojawia się pytanie, jak dążyć do ich gromadzenia? Okazuje się, że w firmach można oszczędzać na wielu płaszczyznach, by jednak oszczędności nie były tylko pozorne, niezbędne jest opracowanie planu lub skorzystanie z pomocy specjalistów – firm, które pomagają w tym zakresie przedsiębiorcom.

Do planowania oszczędności w firmie warto usiąść z długopisem i kartką. Pierwszym krokiem powinno być przeanalizowanie dotychczasowych kosztów ponoszonych przez firmę. W ten sposób właściciel przedsiębiorstwa może zorientować się, na których płaszczyznach można wdrożyć oszczędności. Takie, analityczne podejście przynosi wymierne korzyści, bo pozwala na uwzględnienie wszystkich najważniejszych informacji.


Oszczędności bez uszczerbku dla jakości

Planowanie oszczędności w firmie powinno zostać zaplanowane w taki sposób, by przedsiębiorstwo nie zostało narażone na spadek jakości. Jako przykład można podać firmę, która zużywa w procesie produkcji energię elektryczną. Próba zaoszczędzenia prądu – i tym samym obniżenie otrzymywanych rachunków – jest możliwa, ale musi być przeprowadzona z głową. W przeciwnym razie może okazać się, że poszczególne urządzenia nie działają właściwie lub wyprodukowane produkty są niepełnowartościowe.

O ile przedsiębiorca może zdecydować, że firma będzie nabywała np. mniej przyborów biurowych, o tyle trudnością dla niego może być wdrożenie oszczędności choćby w przypadku wspomnianej energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędne jest wsparcie się pomocą specjalistów. Nawiązanie współpracy z firmą zewnętrzną pozwala na określenie, czy i ile dokładnie przedsiębiorstwo może zaoszczędzić na wprowadzonych zmianach.


A może nawiązanie współpracy z zewnętrznymi podmiotami?

Wiele firm, nawet niewielkich, tworzy stanowiska pracy choć znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby nawiązanie współpracy z zewnętrznymi podmiotami. Jako przykład można podać zatrudnienie księgowej lub osoby odpowiedzialnej za rozmowy z firmami, które nie opłaciły w terminie faktury. Takie rozwiązania są korzystne, bo pozwalają na poczynienie oszczędności. Przedsiębiorca nie musi martwić się o wynagrodzenie poszczególnych pracowników, może również mieć pewność, że jego sprawami zajmują się specjaliści.
Nawiązanie współpracy z zewnętrznymi podmiotami pozwala nie tylko na poczynienie oszczędności, lecz także umożliwia obniżyć koszty prowadzenia spraw firmy. Podstawienie np. na sprawdzoną firmę windykacyjną pozwala na zoptymalizowanie kosztów – w ten sposób jej pracownicy mogą od pierwszego dnia od zgłoszenia wierzytelności działać na rzecz swojego klienta. Takie rozwiązanie jest opłacalne.


Ile można zaoszczędzić?

To, ile faktycznie firma zaoszczędzi pieniędzy, zależy wyłącznie od tego, o jak dużej firmie mowa. W przypadku dużych podmiotów posiadających wiele oddziałów oszczędności mogą być spore. Ale nie tylko duże przedsiębiorstwa mogą zaoszczędzić pieniądze lub czas swoich pracowników. Również wdrożenie planu oszczędności w niewielkich firmach może przełożyć się na konkretne oszczędności.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-szczyrk.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017