NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych?

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych?

Efektywne poszukiwania pracownika rozpoczynają się od stworzenia dobrego ogłoszenia. Dobrego, czyli takiego, które da czytającemu szczegółowe informacje m.in. o jego przyszłym zakresie obowiązków. Radzimy, co uwzględnić w ogłoszeniu, jeżeli zamierzasz takie zamieścić w serwisie.

CV jest podstawowym dokumentem, na podstawie którego – jako pracodawca – decydujesz, czy jesteś zainteresowany zaproszeniem kandydata, który je przesłał. Analogicznie ogłoszenie o pracę to twoja wizytówka. Powinno być tak napisane, aby z jednej strony zachęcić osoby poszukujące pracy do odpowiedzenia na nie, z drugiej strony zniechęcić tych, którzy nie posiadają wystarczających umiejętności czy wymaganego przez ciebie wykształcenia. Niestety, wielu pracodawców nie postrzega w ten sposób ogłoszenia. W efekcie serwisy z ogłoszeniami są po brzegi wypełnione kiepskimi anonsami, na które niewielu decyduje się odpowiedzieć.

Poszukujesz pracownika? W takim razie musisz pamiętać, że od treści ogłoszenia zależy, kto na nie odpowie. Dziś specjaliści coraz częściej mówią o rynku pracy pracownika, co oznacza, że pracodawcy mają coraz większą trudność, aby znaleźć odpowiednie osoby na poszczególne stanowiska. Jeżeli chcesz tego uniknąć, uwzględnij poniższe wskazówki.


Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę?

Aby napisać dobre ogłoszenie o pracę, które zainteresuje naprawdę wiele osób przeglądających portal, powinieneś skoncentrować się na tych obszarach:

  • Przedstawić firmę poszukują pracownika – napisz kilka zdań o swojej firmie. Możesz napisać, że działa na rynku od roku x, że zatrudnia x pracowników. Takie informacje są bardzo cenne z punktu widzenia osoby poszukującej pracy. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że na portalach z ogłoszeniami pojawia się wiele ofert, które są niewiarygodne. Pamiętając o tym elemencie, wzbudzisz zaufanie potencjalnych kandydatów.
     
  • Przygotować opis stanowiska i zakres obowiązków pracownika – zacznij od wskazania nazwy stanowiska. Dziś wiele stanowisk ma kilka nazw i dlatego możesz zastanawiać się, które wybrać. Odpowiedź jest prosta – najpopularniejszą. Dzięki temu z treścią ogłoszenia zapozna się wiele osób. Jeżeli chodzi o zakres obowiązków, to konieczne jest dokładne wypunktowanie obowiązków pracownika. Im lepiej sprecyzujesz zakres obowiązków, tym większe szanse, że na ogłoszenie odpowiedzą fachowcy – najlepsi w branży.
  • Wymagania – sprecyzuj, kogo poszukujesz, podając m.in. doświadczenie czy wykształcenie, które musi posiadać kandydat. Pamiętaj, że równie ważne jak umiejętności, są predyspozycje. Jeżeli szukasz np. handlowca, nie zapomnij wspomnieć, że potencjalny kandydat musi być komunikatywny.
     
  • Korzyści dla potencjalnego pracownika – dziś wynagrodzenie to często za mało, gdyż osoby zatrudnione liczą również na cykliczne premie czy dodatkowe bonusy, np. karnety na siłownię. W tym punkcie skup się na zaprezentowaniu korzyści, które osiągnie osoba przyjęta do pracy. Możesz też wprost napisać o wysokości wynagrodzenia lub określić minimalne wynagrodzenie, które przewidujesz, zaznaczając, że możesz je negocjować, jeżeli kandydat będzie posiadał duże doświadczenie, a jego zaangażowanie w pracę będzie widoczne.


Dane kontaktowe są istotne

Zanim umieścisz ogłoszenie np. na lokalnym portalu z ogłoszeniami o pracę, musisz zastanowić się, jakie dane kontaktowe podasz. Możesz stworzyć adres poczty elektronicznej, korzystając z jednego z popularnych i bezpłatnych serwisów informacyjnych. Problem jednak w tym, że taki adres nie wzbudzi zaufania potencjalnych kandydatów. Właśnie z tego względu lepiej, jeżeli podasz firmowy adres poczty elektronicznej.

Jeżeli chodzi o dane kontaktowe, możesz również podać pełne dane firmy: nazwę, adres, numer NIP. Aby jednak ustrzec się przed dzwoniącymi do firmy kandydatami, zaznacz, że prosisz o przesyłanie aplikacji wyłącznie w drodze elektronicznej, a z wybranymi kandydatami zapoznasz się np. w terminie 14 dni, licząc od dnia publikacji ogłoszenia.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-szczyrk.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017